Uradni list RS, ąt. 62/94, 17/97

 

 

 

Z A K O N

O VOLILNI KAMPANJI

 

I. SPLO©NE DOLOČBE

1. člen

Ta zakon ureja vpraąanja volilne kampanje za volitve poslancev drľavnega zbora, predsednika republike in članov občinskih svetov ter ľupanov.

Volilna kampanja so po tem zakonu vsa politično propagandna sporočila in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju o kandidatih za poslance drĞavnega zbora, za predsednika republike in za člane občinskih svetov ter Ğupane in med katere sodijo zlasti:

- volilna propaganda v javnih glasilih in drugih sredstvih javnega obveąčanja,

- plakatiranje in

- predvolilni shodi.

 

2. člen

Volilna kampanja se lahko začne najprej 30 dni pred dnevom glasovanja, končati pa se mora najkasneje 24 ur pred dnevom glasovanja.

Volilno kampanjo lahko organizirajo sami kandidati, predlagatelji kandidatov ali list kandidatov oziroma politične stranke ali drugi organizatorji volilne kampanje (v nadaljnjem besedilu organizatorji volilne kampanje).

Za zakonitost izvajanja volilne kampanje je odgovoren organizator volilne kampanje. Organizator volilne kampanje je odgovoren tudi za tista dejanja volilne kampanje, za katera pooblasti druge izvajalce. Tuje pravne oziroma fizične osebe ne smejo organizirati volilne kampanje.

V Republiki Sloveniji ni dovoljeno izvajati volilne kampanje za volitve v drugi drÄžavi.

 

2a. člen

Istoimenske liste kandidatov in posamezni kandidati za volitve poslancev drÄžavnega zbora ter kandidati za volitve predsednika republike imajo lahko samo enega organizatorja volilne kampanje.

Vsaka lista kandidatov in posamezni kandidat na volitvah za člane občinskega sveta oziroma kandidat za Ğupana ima lahko samo enega organizatorja volilne kampanje.

Liste kandidatov in posamezni kandidati na volitvah za člane občinskega sveta ter kandidati za ľupana, ki jih predlagajo teritorialne organizacijske enote iste politične stranke v različnih občinah, imajo lahko poleg organizatorja iz prejąnjega odstavka ąe skupnega organizatorja volilne kampanje (v nadaljnjem besedilu: skupni organizator). V tem primeru nosi skupni organizator odgovornost za zakonitost izvedbe in financiranja celotne volilne kampanje, na območju občine pa podrejeno tudi organizator volilne kampanje v tej občini.

 

2b. člen

 

Volilna kampanja in pozivanje k volitvam določenih kandidatnih list oziroma kandidatov nista dovoljena v prostorih ali s sredstvi verskih skupnosti, drĞavnih in občinskih organov, javnih zavodov in drugih oseb javnega prava.

Izjemoma je dovoljeno organizirati predvolilne shode v prostorih iz prejąnjega odstavka, če v kraju ni na voljo nobene druge zgradbe z dvorano, v kateri bi bilo mogoče zbrati večje ątevilo ljudi.

Prepoved iz prvega odstavka se ne uporablja za organizacijo predvolilnih shodov v tistih prostorih javnih zavodov in javnih podjetij, ki so namenjeni predvsem javnim prireditvam.

V primeru iz prejąnjih dveh odstavkov morajo biti prostori na voljo vsem organizatorjem volilne kampanje pod enakimi pogoji.

 

3. člen

Kolikor pride v času volilne kampanje v nastopih ali volilnih sporočilih posameznih organizatorjev volilne kampanje ali kandidatov do nespoątovanja pravic drugih kandidatov, imajo prizadeti kandidati pravico nemudoma zahtevati postopek za varstvo svojih pravic pred pristojnim sodiąčem.

Postopek za varstvo pravic v primerih morebitnega nespoątovanja pravic kandidatov je hiter. Sodiąče v primerih, ko gre za zahteve po varstvu pravice kandidatov do osebnega dostojanstva in nedotakljivosti osebne integritete, njihove zasebnosti ter osebnostnih pravic, odloči o zahtevi v treh dneh po vloľitvi zahteve. Zoper sodbo okroľnega sodiąča je dopustna pritoľba v roku 48 ur. Viąje sodiąče mora o pritoľbi odločiti v naslednjih ątirih dneh. Odločba se takoj objavi v vseh javnih glasilih, ki so preteľno v javni lasti. Kolikor je do krąitve pravic kandidatov priąlo z objavo v javnem glasilu v preteľno zasebni lasti ali z objavo v časopisu politične stranke, morata biti odločba in morebitno opravičilo objavljena tudi v tem javnem glasilu.

 

4. člen

Pri objavah raziskav javnega mnenja o kandidatih in strankah v času volilne kampanje je treba navesti izvajalca, metodologijo in naročnika raziskave.

Sedem dni pred dnevom glasovanja ni dovoljena objava raziskav javnega mnenja o kandidatih, listah kandidatov in strankah.

 

II. VOLILNA KAMPANJA V JAVNIH GLASILIH IN DRUGIH OBLIKAH
OBJAVLJANJA INFORMACIJ

5. člen

Javna glasila morajo najkasneje 45 dni pred dnevom glasovanja določiti in objaviti pravila (obseg, pogoje in način) za izrabo programskega časa oziroma časopisnega prostora za predstavitev kandidatov, političnih strank in njihovih programov.

S pravili iz prejąnjega odstavka mora biti zagotovljena enakopravnost kandidatov ter političnih strank in drugih predlagateljev kandidatov pri predstavitvi kandidatov in njihovih programov, pri čemer se lahko predvidijo posebni termini ali prostor za politične stranke, ki so ľe zastopane v drľavnem zboru ali v občinskih svetih oziroma za politične stranke, ki ąe niso zastopane v drľavnem zboru ali v občinskih svetih.

Informativno-politična javna glasila v preteĞno javni lasti morajo zagotoviti vsem organizatorjem volilne kampanje enake pogoje za objavljanje volilnih propagandnih sporočil.

 

6. člen

Javna glasila ne smejo objavljati volilnih propagandnih sporočil brez navedbe naročnika.

 

7. člen

V biltenih, na letakih, plakatih, transparentih, diapozitivih in fotografijah v javni uporabi, na fonografskih in videografskih sredstvih ter drugih oblikah objavljanja informacij za javnost s prenosom zapisa glasu ali slike, ki vsebujejo volilna propagandna sporočila, mora biti poleg impresuma naveden tudi naročnik takąnega sporočila.

 

III. PLAKATIRANJE

8. člen

Lepljenje in nameąčanje plakatov z volilno propagandnimi sporočili (v nadaljnjem besedilu: plakati) je dovoljeno na plakatnih mestih, ki jih določi občina. Občina mora brezplačno zagotoviti vsem organizatorjem volilne kampanje enakopravnost pri lepljenju in nameąčanju plakatov na teh plakatnih mestih, katerih ątevilo in skupna povrąina morata posameznemu organizatorju volilne kampanje omogočiti vsaj osnovno informiranje volivcev v občini o listi kandidatov oziroma kandidatu.

Občina lahko določi tudi dodatna plakatna mesta, ki so organizatorjem volilne kampanje na razpolago le pod določenimi pogoji in proti plačilu.

Občina mora najkasneje 60 dni pred dnevom glasovanja javno objaviti pogoje za pridobitev pravice do uporabe plakatnih mest iz prejąnjih dveh odstavkov.

 

9. člen

Plakatiranje zunaj plakatnih mest iz prejąnjega člena tega zakona je dovoljeno s soglasjem lastnika oziroma upravljalca reklamnih tabel, stavb, drugih objektov ali zemljiąč.

Če je v skladu s predpisi za plakatiranje zunaj plakatnih mest iz prejąnjega člena tega zakona potrebno dovoljenje, izda to dovoljenje pristojni organ na zahtevo organizatorja volilne kampanje. Organizator volilne kampanje lahko vloľi vlogo za dovoljenje najprej 60 dni pred dnevom glasovanja.

Pristojni organ odloči o vlogi iz prejąnjega odstavka v ątirih dneh. V kolikor pristojni organ na vlogo ne odgovori v predpisanem roku, velja, da je bila vloga odobrena.

Zoper odločbo iz prejąnjega odstavka je moľna pritoľba v roku treh dni. Pristojni organ odloči o pritoľbi v roku dveh dni.

 

10. člen

Prelepljanje ali uničevanje plakatov drugih organizatorjev volilne kampanje je prepovedano.

V času volilnega molka je prepovedano lepiti oziroma nameąčati nove plakate.

 

11. člen

Organizatorji volilne kampanje morajo najkasneje v 15 dneh po dnevu glasovanja odstraniti vse svoje plakate in druga volilno propagandna sporočila s plakatnih mest iz drugega odstavka 8. člena in iz 9. člena tega zakona.

 

IV. PREDVOLILNI SHODI

12. člen

Za organiziranje predvolilnih shodov veljajo predpisi o javnih shodih, če ni s tem zakonom drugače določeno.

Sklicatelj mora o kraju in času shoda obvestiti pristojno policijsko postajo najmanj 48 ur pred pričetkom shoda.

 

13. člen

Predvolilni shod, organiziran na javnih prometnih povrąinah, mora organizator volilne kampanje pisno priglasiti upravnemu organu za notranje zadeve, pristojnemu na območju shoda, najpozneje 3 dni pred dnevom shoda.

Če je zaradi shoda iz prejąnjega odstavka tega člena potrebno omejiti, preusmeriti ali prepovedati promet, mora sklicatelj priglasitvi iz prejąnjega odstavka priloľiti dovoljenje pristojnega organa za omejitev prometa ali zaporo ceste na območju shoda v času trajanja predvolilnega shoda.

Za druge predvolilne shode ni potrebna priglasitev.

 

14. člen

V primeru organiziranja predvolilnega shoda na prostem, znotraj ali v neposredni bliĞini strnjenega stanovanjskega naselja oziroma, če se shod organizira pred 9. uro dopoldne ali po 18. uri zvečer, mora sklicatelj predvolilnega shoda pridobiti dovoljenje v skladu s predpisi o varstvu pred hrupom.

 

15. člen

Se črta (Uradni list RS, ąt. 17/1997).

*********************

(glej opombo (1))

*********************

 

16. člen

Se črta (Uradni list RS, ąt. 17/1997).

*********************

(glej opombo (1))

*********************

 

V. FINANCIRANJE VOLILNE KAMPANJE

17. člen

Za financiranje volilne kampanje se uporabljajo določila zakona, ki ureja financiranje strank, če ta zakon ne določa drugače.

 

17a. člen

Stroąki volilne kampanje so stroąki, ki so potrebni za izvedbo volilne kampanje za posamezno kandidatno listo ali posameznega kandidata.

Stroąki volilne kampanje so naslednji:

  1. stroąki tiskanja in razobeąanja plakatov,
  2. stroąki objavljanja predvolilnih oglasov in sporočil v javnih glasilih,
  3. stroąki organizacije in izvedbe predvolilnih shodov,
  4. stroąki tiskanja, reprodukcije in razpoąiljanja predvolilnega materiala, ki se poąilja neposredno volivcem.

Če izvajalec storitve oziroma prodajalec izdelka odobri organizatorju volilne kampanje popust ali oprostitev plačila, se kot stroąek volilne kampanje upoąteva znesek, ki ga izvajalec storitve oziroma prodajalec zaračunava za isto ali podobno storitev oziroma stvar drugim naročnikom oziroma kupcem.

Izvajalec storitve oziroma prodajalec mora v primeru iz prejąnjega odstavka na računu, ki ga izstavi organizatorju volilne kampanje, navesti viąino popusta oziroma navedbo, da pristaja na oprostitev plačila.

Določbi tretjega in četrtega odstavka ne veljata za storitve, ki jih izvaja fizična oseba brezplačno in se za to ne izstavlja računov.

V primeru, ko imajo kandidatne liste oziroma posamezni kandidati na volitvah za člane občinskega sveta ter kandidati za ľupana, ki jih predlagajo teritorialne organizacijske enote iste politične stranke tudi skupnega organizatorja, se stroąki volilne kampanje obračunajo skupno za vse občine, v katerih je bila organizirana volilna kampanja.

Dopustna viąina stroąkov iz prejąnjega odstavka se izračuna tako, da se ątevilo volilnih upravičencev v vseh občinah, v katerih skupni organizator organizira volilno kampanjo, pomnoľi z zneskom iz 20. člena tega zakona.

 

18. člen

Organizator volilne kampanje mora najkasneje 45 dni pred dnevom glasovanja odpreti poseben ľiro račun z oznako "za volilno kampanjo" in pri tem navesti tudi volitve, za katere organizira volilno kampanjo. Organizator volilne kampanje mora vsa finančna sredstva, ki jih sam nameni ali dobi od drugih pravnih ali fizičnih oseb za financiranje volilne kampanje, zbrati na tem posebnem ľiro računu. Vse stroąke volilne kampanje mora organizator volilne kampanje poravnavati izključno s tega ľiro računa. Ta ľiro račun je organizator volilne kampanje dolľan zapreti najkasneje v treh mesecih po dnevu glasovanja.

 

18a. člen

Organizator volilne kampanje mora enajsti dan pred dnevom volitev predloĞiti drĞavnemu zboru vmesno poročilo, ki vsebuje vse podatke iz prve do četrte alinee prvega odstavka 19. člena, in sicer o vseh dogodkih, evidentiranih na posebnem Ğiro računu iz 18. člena oziroma drugih Ğiro računih iz drugega odstavka 19. člena, do vključno petnajstega dne pred dnevom volitev.

 

19. člen

Najkasneje v tridesetih dneh po dnevu glasovanja je organizator volilne kampanje za volitve v drľavni zbor ali predsednika republike dolľan predloľiti drľavnemu zboru in računskemu sodiąču poročilo o:

  1. skupni viąini zbranih in porabljenih sredstev za volilno kampajo,
  2. vseh prispevkih organizatorju volilne kampanje, ki presegajo trikratno povprečno mesečno plačo na delavca v Republiki Sloveniji po podatkih Zavoda Republike Slovenije za statistiko za to leto,
  3. vseh posojilih, ki so odobrena organizatorju volilne kampanje, če viąina odobrenega posojila presega znesek iz prejąnje točke, vključno z navedbo posojilodajalca,
  4. vseh odloľenih plačilih organizatorju volilne kampanje, če viąina plačila presega znesek iz prve točke, čas odloga pa je daljąi od 30 dni, vključno z navedbo pravne ali fizične osebe, ki je odobrila odlog plačila.

Če je politična stranka ali druga organizator volilne kampanje prenesel na posebni račun iz 16. člena tega zakona tudi sredstva s katerega od svojih drugih računov, mora predloľiti tudi poročilo o poslovanju prek računov, s katerih so bila sredstva prenesena na posebni račun, in sicer za obdobje ąestih mesecev pred dnevom glasovanja.

 

19a. člen

Organizator volilne kampanje za člane občinskega sveta ali ľupana mora v 60 dneh po dnevu glasovanja poslati občinskemu svetu in računskemu sodiąču poročilo o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo.

 

19b. člen

Poročila iz 18a. 19. in 19a. člena so javna.

 

19c. člen

Minister za finance v petnajstih dneh po uveljavitvi tega zakona določi obrazce poročil iz 18a., 19. in 19a. člena.

 

19d. člen

Organizator volilne kampanje, ki ni politična stranka, mora morebitni preseĞek zbranih sredstev nameniti v humanitarne namene.

 

20. člen

Stroąki volilne kampanje za volitve v drľavni zbor ne smejo preseči 60 tolarjev na posameznega volilnega upravičenca v volilnem okraju oziroma volilni enoti, v kateri je vloľena lista kandidatov oziroma v kateri kandidira posamezni kandidat.

Stroąki volilne kampanje za volitve predsednika republike ne smejo preseči 40 tolarjev na posameznega volilnega upravičenca v drľavi. Če pride do ponovitve glasovanja, se stroąki volilne kampanje za kandidata, ki na tem glasovanju kandidirata, lahko povečajo ąe za 20 tolarjev na posameznega volilnega upravičenca v drľavi.

Stroąki volilne kampanje za volitve v občinski svet ne smejo preseči 60 tolarjev na posameznega volilnega upravičenca v občini.

Stroąki volilne kampanje za volitve ľupana ne smejo preseči 40 tolarjev na posameznega volilnega upravičenca v občini. Če pride do ponovitve glasovanja, se stroąki volilne kampanje za kandidata, ki na tem glasovanju kandidirata, lahko povečajo ąe za 20 tolarjev na posameznega volilnega upravičenca v občini.

Republiąka volilna komisija objavi v 30 dneh pred dnem glasovanja ątevilo volilnih upravičencev v drľavi, posamzni volilni enoti in vililnem okroľju, ob lokalnih volitvah pa tudi v posamzeni občini.

 

VI. DELNO POVRAČILO STRO©KOV ZA ORGANIZIRANJE IN FINANCIRANJE
VOLILNE KAMPANJE

21. člen

Organizatorji volilne kampanje, katerih listam so pripadli mandati za poslance v drľavnem zboru, imajo pravico do povrnitve volilnih stroąkov v viąini 60 tolarjev za dobljeni glas, pri čemer skupni znesek povrnjenih volilnih stroąkov ne sme preseči zneska porabljenih sredstev, razvidnega iz revizijskega poročila računskega sodiąča.

Ne glede na določbo prejąnjega odstavka pripada pravica do povračila dela stroąkov tudi tistemu organizatorju volilne kampanje, čigar lista kandidatov je dobila najmanj 6 % glasov od skupnega ątevila oddanih glasov v volilni enoti ali najmanj 2% od skupnega ątevila oddanih glasov v vsej drľavi in sicer v viąini 30 tolarjev za dobljeni glas v tej volilni enoti oziroma drľavi.

Določba prvega odstavka tega člena se smiselno uporablja tudi za organizatorje volilne kampanje za kandidate italijanske in madĞarske narodne skupnosti.

 

22. člen

Do delne povrnitve stroąkov volilne kampanje so upravičeni tudi organizatorji volilne kampanje oziroma kandidati za predsednika republike, za katere je glasovalo najmanj 10 % od skupnega ątevila volilnih upravičencev, ki so glasovali. Če se glasovanje ponovi, sta kandidata, ki kandidirata na ponovnem glasovanju, upravičena do povrnitve stroąkov le na osnovi dobljenih glasov na ponovnem glasovanju.

Organizatorjem volilne kampanje oziroma kandidatom za predsednika republike se povrnejo stroąki v viąini 20 tolarjev za vsak dobljeni glas.

 

23. člen

Organizatorju volilne kampanje za volitve v drľavni zbor ali za volitve predsednika republike se na njegovo zahtevo povrnejo stroąki volilne kampanje iz drľavnega proračuna najkasneje v 30 dneh po objavi dokončnega poročila računskega sodiąča v glasilu drľavnega zbora.

 

24. člen

Občine lahko z ustreznim aktom določijo delno povrnitev volilnih stroąkov tudi za organizatorje oziroma kandidate na volitvah za člane občinskih svetov oziroma ľupanov.

Akt o delni povrnitvi stroąkov za volitve v občini mora biti sprejet pred začetkom volilne kampanje in mora omogočiti povrnitev stroąkov vsem organizatorjem volilne kampanje ali kandidatom, ki jim pripadejo mandati v občinskih svetih in vsem kandidatom za ľupane oziroma organizatorjem volilne kampanje zanje, ki dobijo vnaprej določen deleľ glasov.

 

24a. člen

Računsko sodiąče v treh mesecih po dnevu glasovanja opravi revizijo pri tistih organizatorjih volilne kampanje za volitve poslancev drľavnega zbora in volitve predsednika republike, ki imajo na podlagi tega zakona pravico do delne povrnitve stroąkov volilne kampanje.

 

Pri organizatorjih volilne kampanje, ki po tem zakonu niso upravičeni do povrnitve stroąkov volilne kampanje, računsko sodiąče opravi revizijo iz prejąnjega odstavka v ąestih mesecih po dnevu glasovanja.

Če računsko sodiąče ob pregledu poročil iz 18.a ali 19.a člena tega zakona ugotovi nepravilnosti pri financiranju volilne kampanje, opravi revizijo tudi pri organizatorju volilne kampanje na volitvah za člane občinskega sveta in ľupana.

Organizator volilne kampanje, Banka Slovenije in Agencija za plačilni promet so dolľni na zahtevo računskega sodiąča predloľiti listine, ki so potrebne za izvedbo revizije ter omogočiti vpogled v svoje poslovne knjige in evidence.

 

24b. člen

Z revizijo iz prejąnjega člena računsko sodiąče preizkusi:

  1. viąino zbranih in porabljenih sredstev volilne kampanje,
  2. ali je organizator volilne kampanje pridobil in uporabil sredstva za volilno kampanjo v skladu z zakonom,
  3. ali so podatki, ki jih je organizator volilne kampanje navedel v poročilih iz 18.a, 19. in 19.a člena točni,
  4. viąino delnega povračila stroąkov volilne kampanje, do katerega je po tem zakonu upravičen organizator volilne kampanje.

Ko je poročilo računskega sodiąča dokončno, se objavi v glasilu drľavnega zbora.

 

VII. KAZENSKE DOLOČBE

25. člen

Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek, kdor trga ali kakorkoli drugače uničuje plakate, ki so bili nalepljeni v skladu z določbami 8. oziroma 9. člena tega zakona.

26. člen

Z denarno kaznijo najmanj 50.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek:

 

27. člen

Z denarno kaznijo najmanj 200.000 tolarjev se za prekrąek kaznuje:

Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se za prekrąek iz tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe.

 

27a. člen

Z denarno kaznijo najmanj 1.000.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek organizator oziroma skupni organizator volilne kampanje, ki v Republiki Sloveniji izvaja volilno kampanjo za volitve v tuji drľavi (peti odstavek 2.člena).

Z denarno kaznijo najmanj 100.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek tudi odgovorna oseba organizatorja volilne kampanje oziroma fizična oseba, ki stori prekrąek iz prvega odstavka.

 

28. člen

Z denarno kaznijo najmanj 100.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek organizator volilne kampanje:

Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se za prekrąek iz tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba organizatorja oziroma skupnega organizatorja volilne kampanje.

Z denarno kaznijo najmanj 20.000 tolarjev se za prekrąek iz tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pristojnega upravnega organa, enote verske skupnosti, javnega zavoda ali drľavnega organa, ki organizatorju oziroma skupnemu organizatorju volilne kampanje omogoči organiziranje shoda ali zborovanja v nasprotju z 2b. ali 14. členom tega zakona.

 

28a. člen

Z denarno kaznijo najmanj 1.500.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek organizator oziroma skupni organizator volilne kampanje, ki v nasprotju s 18.a členom tega zakona ne predloľi vmesnega poročila.

Z denarno kaznijo najmanj 200.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek tudi odgovorna oseba pravne osebe oziroma fizična oseba, ki stori prekrąek iz prvega odstaka.

 

29. člen

Z denarno kaznijo najmanj 1.500.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek organizator oziroma skupni organizator volilne kampanje, ki ne predloľi poročila o financiranju volilne kampanje (19. člen in 19.a člen), ali ne odpre posebnega ľiro računa ali vseh sredstev za volilno kampanjo ne zbere na tem računu in z njega ne poravna vseh stroąkov volilne kampanje (18.člen) ali preseľka zbranih sredstev ne nameni v humanitarne namene (19.d člen).

Z denarno kaznijo najmanj 200.000 tolarjev se kaznuje za prekrąek tudi odgovorna oseba pravne osebe oziroma fizična oseba, ki stori prekrąek iz prvega odstavka.

 

30. člen

Z denarno kaznijo najmanj 1.000.000 tolarjev se za prekrąek kaznuje organizator volilne kampanje, ki za financiranje volilne kampanje za volitve poslancev drľavnega zbora ali za volitve za predsednika republike prekorači omejitve iz 20. člena tega zakona.

Z denarno kaznijo najmanj 500.000 tolarjev se za prekrąek kaznuje organizator oziroma skupni organizator volilne kampanje, ki za financiranje volilne kampanje za volitve članov občinskih svetov ali ľupanov prekorači omejitve iz 20. člena tega zakona.

Z denarno kaznijo najmanj 100.000 tolarjev se za prekrąek iz tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba organizatorja oziroma skupnega organizatorja volilne kampanje.

 

30a. člen

Organizatorju volilne kampanje, ki za več kot 10 odstotkov prekorači dovoljeni obseg sredstev za volilno kampanjo, se sredstva, ki se mu na podlagi tega zakona in zakona, ki ureja financiranje političnih strank, izplačajo iz drľavnega ali občinskega proračuna, za čas najmanj ąestih mesecev do največ enega leta zmanjąajo za polovico.

Določba prejąnjega odstavka se uporablja tudi za politično stranko, ki ni sama organizirala volilne kampanje, do prekoračitve pa je priąlo z volilno kampanjo, ki je bila organizirana za liste kandidatov ali kandidate, ki jih je predlagala.

Organizator volilne kampanje oziroma politična stranka za čas od najmanj ąestih mesecev do enega leta izgubita pravico do sredstev iz drľavnega ali občinskega proračuna, če ob pogojih iz prejąnjih dveh odstavkov za več kot 20 odstotkov prekoračita dovoljeni obseg sredstev za volilno kampanjo.

Sklep o zmanjąanju oziroma izgubi pravice do sredstev iz drľavnega ali občinskega proračuna sprejme računsko sodiąče takoj, ko postane poročilo o reviziji dokončno.

Zoper sklep iz prejąnjega odstavka je dopusten upravni spor.

 

VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE

31. člen

O delni povrnitvi stroąkov volilne kampanje organizatorjem volilnih kampanj za prve lokalne volitve lahko odločijo z ustreznim aktom novo izvoljeni občinski sveti po volitvah, vendar morajo pri tem upoątevati načelo enakopravnosti v skladu z drugim odstavkom 22. člena tega zakona.

 

32. člen

Vsi zneski iz tega zakona, ki določajo viąino dovoljene porabe sredstev za volilno kampanjo in omogočajo povrnitev stroąkov za volilno kampanjo, se za vsake volitve po letu 1994 revalorizirajo na osnovi izračunane rasti ľivljenjskih stroąkov. Revalorizirane zneske ob vsakokratnem razpisu volitev določi drľavni zbor na predlog Vlade Republike Slovenije.

Vsi zneski, ki jih določajo kazenske določbe tega zakona, se za vsake volitve po letu 1994 prilagodijo sorazmerno drugim denarnim kaznim za prekrąke, o čemer ob razpisu vsakokratnih volitev odloči drľavni zbor.

 

33. člen

Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.

****************************

(Objavljeno 07.10.1994)

*****************************

(1)Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o volilni kampanji (ZVolK-A) ( Uradni list RS, ąt. 17/97), objavljen 28.03.1997, velja od 29.03.1997.

*****************************